Kľúčovým východiskom pri definovaní "inovatívnych nastavení" našej ambulancie
je nekompromisná ambícia vyhnúť sa najzávažnejším nedostatkom doposiaľ fungujúcej "masovej ambulantnej prevádzky" v psychiatrii, t.j. predovšetkým nedôstojne preplneným čakárňam, ignorovaniu nanajvýš citlivej potreby primeranej diskrétnosti pri vybavení pacienta a v neposlednom rade aj škodlivo redukovanému (v praxi často iba niekoľkominútovému) časovému rámcu návštevy.

Okrem samozrejme očakávanej profesionality, odbornosti, slušného jednania a ľudsky vnímavého prístupu, je pre pacienta zabezpečných niekoľko celkom jedinečných alebo zatiaľ iba málo dostupných vymožeností:


Pacientovi je umožnené odkonzultovať svoje ťažkosti bez nepríjemného dojmu, že lekár
sa s vyšetrením ponáhľa, pretože musí vybaviť nekonečný zástup ďalších prípadov. Pre prvé stretnutie s pacientom je v našej ambulancii rezervovaná minimálne jedna celá hodina, kontrolná návšteva počíta s polhodinou. Časový rámec návštevy je samozrejme možné individuálne prispôsobiť aktuálnym potrebám pacienta. Pre svoj zásadný vplyv na výsledky liečby pokladáme dôveru pacienta a jeho pocit plnohodnotného prijatia zo strany lekára
za elementárne východiská, ktoré principiálne nie je možné dosiahnuť v časovom strese.


Prevádzka ambulancie je uspôsobená tak, že by nemalo dôjsť ku stretávaniu pacientov v čakárni. Vybavený pacient odchádza z ambulancie iným východom a už neprechádza čakárňou, kam sa medzitým mohol dostaviť ďalší pacient. Hromadeniu pacientov v čakárni bráni navyše dôsledný systém objednávania na presné termíny. Ambulancia sa nachádza v polyfunkčnom objekte bez ďalšej zdravotníckej prevádzky, klient teda nezískava automaticky po vstupe do budovy nepríjemnú "stigmu pacienta" ako je tomu žiaľ v prípade väčších zdravotníckych zariadení.


S vplyvom prostredia na pohodu a otvorenosť pacienta (a tým aj na výslednú kvalitu kontaktu s pacientom a "výťažnosť" vyšetrenia) sme počítali, preto sú kompletné zariadenie ambulancie a celkový estetický zámer dielom profesionálneho architekta. Dôležitým východiskom pri koncipovaní estetického ideálu bola aj snaha zbaviť sa nesympatickej "bielej sterilnosti, neosobnosti a úradnosti" všeobecne zažitej predstavy verejného zdravotníckeho zariadenia.


Návšteva pacienta nemá byť principiálne čím vyrušená. Zabezpečenie objektu neumožňuje vstup náhodných (nových alebo neobjednaných klientov), ktorí by mohli priebeh vyšetrenia práve vybavovaného pacienta akokoľvek rušiť. Takisto neprichádza do úvahy rušenie sanitkami privážajúcimi do ambulancie urgentné a na škodu už čakajúcich vždy "nekompromisne prednostné" prípady.


Pacientom môže byť v prípade potreby poskytnutá telefonická, SMS alebo emailová konzultácia, prípadne vyhotovenie receptu a eReceptu aj vo večerných hodinách alebo cez víkend. Pri potrebe ďalších diagnostických alebo terapeutických opatrení (psychodiagnostika, psychoterapia, somatické vyšetrenia, laboratórne alebo prístrojové vyšetrenia,...) bude pacientovi ponúknutá možnosť ich sprostredkovania.

tel.: 0905 385 324 2011 © JFCare spol. s r. o.